keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Elämyslahja miehelle: Syntymäpäiväyllätys Mr. Pandalle @ Tallinna 3/3

Mr Panda:

Kerrataan nopeasti, mitä on aikaisemmin käynyt: Heräsin syntymäpäivänäni siihen että kauniimpi puoliskoni käski nousta ylös, ottaa passit mukaan ja lähteä matkaan. Päädyimme länsisatamaan ja siellä Eckerö Linen m/s Finlandiaan. Päästyämme Tallinnan satamaan, Hoten Baronsin autonkuljettaja oli meitä vastassa ja vei meidän Vanhassa kaupungissa sijaitsevaan Hotel Baronsiin.

Hotellissa meidät otettiin iloisesti vastaan ja pääsimme huoneeseemme. Vastassa oli kuohuviiniä, hedelmiä ja ihana sänky johon vajota hetkeksi. Kävimme kaupungilla ja palasimme takaisin käydäksemme kylvyssä, jonka jälkeen söimme hotellin ravintolassa hotellipakettiimme kuuluneen illallisen. Maukasta oli!

Olit sitten lukenut aiemmat tekstit tai et, niin nyt olet kartalla ;).

Olimme siis juuri syöneet ja kello lähenteli noin 21:00. Olimme päivällä kävellessämme huomanneet, että aivan hotellimme kyljessä oli kiinnostavannäköinen cocktail-baari, nimeltä LABOR; ikkunassa oli koeputkia ja vaikka mitä outoja litkuja.

Pöytämme

Itse olin hieman skeptinen, enkä muutenkaan ole juottoloiden suurkuluttaja, mutta onneksi Ms Pandaa paikka kiinnosti sen verran että päätimme käydä siellä. Se oli nimittäin aika hauska kokemus!

Baarin nimi tulee siis siitä että juomat ja koko baari on laboratorio-aiheinen ja sikäli kun tiedän labor on viroksi laboratorio. Baarimikoilla on kemistitakkeja ja seinillä on hyllyjä täynnä koeputkia ja muita laboratorio-instrumentteja täynnä eri värisiä nesteitä.

Drinkkilistassa on useimpien drinkkien kohdalla kuvaus siitä, mitä juomaan tulee ja millaisessa astiassa se tarjoillaan siis tyyliin 1+2=3. Täällä baarimikot välttävät "mitä tohon drinkkiin x tulee?" -kysymykset. Selkeää eikö :)?

Itse tilasimme juomat joihin tuli RedBullia, alkoholia ja jäitä ja se tajoiltiin kuvassa näkyvästä erlenmayer-pullosta.

Seinät on myös maalattu kemian hengessä, kuten kuvista näkyy.

Toinen kiva puoli paikassa oli se, ettei musiikki ollut niin kovalla, ettei kuule edes omia ajatuksiaan. Suomalaisissa baareissa kun tämä tuntuu aina olevan ongelma.. Paljon mukavampaa on viettää iltaa ystävien seurassa jos heidän kanssaan voi jopa jutella! Kun porukkaa alkoi valumaan Laboriin lisää, alkoi melu hieman nousta, mutta se oli peräisin vain asiakkaista.

Kemisti! Eiku baarimikkohan se siinä

(henkilökunta oli yllättävän innoissaan kun Ms. Panda kysyi saako täällä napsia valokuvia baarista ja myös nopsasti työntekijästä)

Muru!

Tähän väliin voisin sanoa sen verran että tykkään monenlaisesta musiikista ja kuuntelen vähän sitä sun tätä, mutta ehkäpä suurimpia suosikkeja löytyy klassisen musiikin, jazzin ja bluesin puolelta; Ehdin kovin harvoin lähteä erikseen kuuntelemaan musiikkia, ja olen jo pitkään halunnut lähteä kuuntelemaan jazzia jollekin jazz-klubille - en vain ole ehtinyt.

Niimpä kauniilla Pandallani oli vielä yksi syntymäpäiväyllätys hihassaan. Hän oli katsonut että eräällä klubilla Tallinnassa oli jazz-esitys tuona iltana!

Sanotaampa se nyt ihan julkisesti: I Love you

Paikka oli Teater NO99.

Menimme sinne taksilla. Taksikuski ei tiennyt missä paikka oli, eikä tiennyt osoitetta ja lopulta kun oman karttaohjelmani ja kuskin älypuhelimen avulla löysimme sinne, huomasimme että paikka olisi ollut kyllä täysin kävelymatkan päässä! No sattuuhan näitä ja onneksi taksilla matkustaminen on huomattavasti halvempaa kuin Suomessa.

Teater NO99 on siis nimensä mukaan teatteri, mutta sen aulassa on kahvila, jossa heidän nettisivujensa mukaan on usein juurikin jazz-esityksiä. Kuten netissäkin sanotaan, sinne kannattaa varata pöytä, varsinkin jos luulee haluavansa syödä kuunnellessaan esitystä, sillä pöytiä ei ole aivan kamalan paljon ja paikka tuntuu olevan melko suosittu!

Eikä ihme, sillä tunnelma on aivan siellä mahtava!

Rakennus on melko vanha ja hieno ja vaikkei pöytää olisi ehtinyt varatakaan, löytyy aulasta isot, leveät kiviset portaat, joille voi tyynyn kanssa asettua istumaan.

Nautimme musiikista lempi-Pandani seurassa ja mietin että tässä on tähän asti varmasti paras syntymäpäiväni!

Ms. Panda kävi valokuvaamassa yläkerran "tanssisalin" upean katon, se oli kokonaisuudessaan ihan mielettömän iso!

Esityksen jälkeen lähdimme takaisin hotellille - tällä kertaa kävellen;) - ja painoimme päämme hotellin pehmeille tyynyille.

Heräsimme yhdeksän sikeästi nukuttua tuntia myöhemmin ja jäimme innokkaina odottamaan - Nimittäin aamupalaa!

Toisin kuin useasti hotellissa vierraillessaan, emme menneetkään hotellin ravintolaan aamupalalle, vaan odotimme ruoan tulevan luoksemme:).

Edellisenä iltana olimme täyttäneet molemmat huoneessamme lapun, josta sai valita kaikkia erilaisia vaihtoehtoja mitä haluaa syödä aamupalaksi. Mahtavaa!

Mahdollisuuksiin kuului mm. erilaiset jugurtit, myslit, murot, maito, kerma, kahvi, tee, mehut, hedelmät, marjat, pekoni, munat (keitettynä, paistettuna, munakas) ja mitähän kaikkea vielä!

Yksi kohta painui listalta erityisesti mieleen: erikoistoive:) mietimme että mitähän kaikkea sitä voisikaan toivoa...

Päädyimme toivomaan kumpikin lopulta croissantteja, joka olivat kuin olivatkin löytäneet tiensä aamiaistarjottimillemme! Mahtavaa palvelua.

Korttiin sai edellisenä iltana myös laittaa ajankohdan, milloin aamiaisen voi huoneeseen tuoda.  Oli todella luksusta kun hotellipakettiin kuului myöhäinen check-out vasta klo 15, ei meillä ollut mitään tietoa kiireestä tuona aamuna vaan söimme ja joimme aamiaista aivan rauhassa sängyssä lötkötellen ja telkkaria katsoen. Varsinaista luksusta kun sai herkutella ihan omassa rauhassa :).

Kun olimme päässeet ylös sängystä ja suoriutuneet aamutoimista, keräsimme tavaramme ja laitoimme ne matkalaukkuun. Menimme alas ja kirjauduimme ulos hotellista. Koska laivan lähtöön oli vielä aikaa kysyimme voisiko laukkumme odottaa hotellilla kun käymme kaupungilla. Tämä onnistui tottakai!

Kun Pandaseni kierteli aulaa, tarjoutui aula-henkilö näyttämään meille kellarikerroksessa sijaitsevan sikarihuoneen ja saunan. Sikarihuone oli tehty vanhaan pankkiholviin ja sitä sai vuokrata illanistujaisiin.

Myös saunan sai tilattua käyttöön. Hotellin asiakkaana olisi saunaan päässyt aamulla hintaan 6,40€, muttemme tuolloin tunteneet suurta tarvetta päästä saunomaan, joten jätimme väliin.

Kiersimme hieman lisää vanhassa kaupungissa ja kävimme kahvilla, kunnes palasimme takaisin hotellille hakemaan laukkumme ja lähdimme laivalle päin.

Olisi ollut kiva jatkaa vaikka muutama yö lisää tuota hemmottelua, mutta onneksi kotiin on myös aina mukava palata!

Ai niin, Ms Panda osti "hieman" kukkia asuntoomme, edullisesti kun sai... Venäläiset kukkamyyjät suorastaan puhkesivat riemuun kun Ms. Panda asioi näpsäkkäästi heidän kanssaan venäjäksi, taisi tulla samalla myös hieman alennusta :D.

Suuret kiitokset vielä kerran Elämyslahjoille, jotka tarjosivat tämän aivan mahtavan elämyksen ja tähän mennessä parhaimman syntymäpäivälahjayllätyksen ja erityiskiitos myös Hotel Baronsin oikein mukavalle henkilökunnalle!

Terveisin Mr & Ms Panda

Kurkkaa myös Elämyslahjojen muut majoituskohteet kun haluat yllättää myös sinulle tärkeän henkilön takuuvarmalla lahjalla :)!

5 kommenttia:

1. Ihanat te! <3 Teillä on selvästi ollut ihana matka! ^^

VastaaPoista
  2. Kiitos tuosta Elämyslahjat -vihjeestä! NYT mä tiedän, mitä mies saa syssyllä lahjaksi :)

3. Oo miten ihanaa! Laborissa haluan ehdottomasti seuraavan Tallinnan-reissuni yhteydessä käydä, kiitos vinkistä!

Tuo sikarihuone <3!!!

VastaaPoista
  4. Ihan mahtavan kiva juttusarja ja tosi hyviä Tallinnan vinkkejä! Tätä oli superkiva lukea, kiitos Mr. Pandalle! :)